Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

På kändisspaning med Emmi

Av Emilia - 3 mars 2009 12:41

Uppdatering av föregående vecka;

Trögstart på måndag morgon med dagsskift, ont om pengar men har ändå lyckats skrapa

ihop till en redbull och ett paket cigg, lagom tjurig, traskar runt på centralen, ca 15 min kvar

tills bussen till Arendal ska gå.

Ut bland spåren, tänder en cigg. Får syn på ett välbekant ansikte, tänker;

- Hm, vem är det?

- Brolle Jr, minsann, hehe.

Lättroad som jag är tycker jag att det va skitkul.

Han tittar på mig, ler stort, säger:

- Du måste va den snyggaste tjejen jag någonsin sett, jag gillar tjejer som kan ta sig an ett riktigt mansyrke.

(Jag har på mig mina industrikläder då förståss).

Jag svarar;

- Självklart är jag det, men tyvärr Brolle Lilla, jag är upptagen.

Han fäller en tår.

- Nej, där ljög jag allt. Riktigt så va det kanske inte. Inte alls om jag ska vara riktigt ärlig.

Han tittade på mig som vilken människa som helst som man passerar.

Men det hade varit kul om han sa så.

Jag jobbar, hela måndag, sover hos Mr J, inga fler kända ansikten den dagen.

Jag jobbar tisdag, tråkigt, tråkigt, tråkigt.

Jobbar onsdag, saknar Miss J som är i Afrika, muttrar, jag vill fan också!

Blir rik, i några timmar, hinner inte ens glädjas åt mina pengar innan jag inser att jag är fattig igen.

Torsdag smyger sig på, är "ledig", myser med Mr J.

Fredag entrar, fikar med Theresia och hennes vän Emmeli i stan och flänger runt lite på backaplan.

Bestämmer att man kanske ska ta och partaja på lördagen.

Åker spårvagn, tittar ut genom fönstret, vem ser jag inte då?!

- Jo, Sven Wolter! Då kunde jag minsann glädjas åt det hela den dagen!

Fredag kväll, leker med syster hemma hos henne. Vi lagar mat, dricker ett glas vin, gör ansiktsmask, spelar lite kort,

sen blev vi trötta och då kunde man inte göra så mycket mer än att lägga sig.

Lördag morgon, Theresia sms:ar, spelning med Lloyd Banks ikväll?

- Jomenvisst, fräsigt värre tänker jag.

250 riksdaler, det kan man väl för fan få unna sig, eller ska jag bara sitta och ruttna i min lägenhet resten av månaden utan att ha gjort någonting?

- Nej precis!

Möter upp Theresia och kompani i stan, fixar biljetter och alkohol.

Sen hem med vagnen till mig, dricka lite kaffe, packa festblåsan, vagn och buss till Theresia.

Käka, göra sig iordning, ta en öl, lyssna musik och tjööta.

Sen vidare med buss och spårvagn hem till Theresias kärleks vän på hisingen.

Ett jävla flängande den dagen.

Där va det förfest med poker och så.

Sedan med vagnen in till stan, Lloyd Banks börjar inte spela förrän kl 2.

Kvällen va mycket skojig, det va dans, det va öl, det va trängas, det va öl, det va dans.

Vilket resulterade att jag hade väärsta träningsvärken dagen efter.

Rör man inte på sig särskilt mycket förövrigt så är det inte så konstigt om man får träningvärk av att dansa

några timmar en utekväll haha.

Tack för den kvällen!

 
 
T

T

3 mars 2009 20:18

hahaa jag hade också träningsvärk! TACK för en kul kväll miss emm

http://filthy.blogg.se/afasi

 
Ingen bild

Hanna

6 mars 2009 15:19

puss puss min goa systeryster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 2 oktober 2009 01:30

Ja, gott folk, idag hämtade jag nycklarna imorgon börjar jag smått att flytta över mitt pick och pack! Ska gå upp i ottan och fixa det sista här, sen ska jag till nya lyan och lämna lite smått och gott för att sedan åka till centralstationen och mö...

Av Emilia - 30 september 2009 01:34

Åh, det är så himla kallt ute! Drömde att det snöade i natt, skulle ju inte förvåna mig om det va helt vitt ute imorgon när jag vaknar. Att rucka på årstiderna är ju ingen nyhet direkt och det är dunderkallt ute, en sekund efter att jag satt fote...

Av Emilia - 28 september 2009 11:35

Ahh, jag blir lite smått galen av allt stök som blir när man flyttpackar, påsar, lådor smågrejer överallt! Lika förvånad blir man varje gång.. - Vad är det här då? När använde jag den egentligen? Ska jag verkligen ha med den? Men det tar sig.. ...

Av Emilia - 27 september 2009 21:12

Vilken härlig söndag jag har haft! Vaknade vid 11, inte bakfull, somnade om, vaknade en vid 12, satte på segemyhr, har legat i sängen precis hela dagen, så himla skönt, ingen stress, inga måsten, bara helt underbart!   Igår va en trevlig kväll,...

Av Emilia - 25 september 2009 20:22

Ett skavsår, svidande, kliande, det gör ont när det stöts emot. Tar man inte hand om det och låter det ta sin tid att läka, trampas det upp gång på gång. Använd ett plåster. Nej, låt det andas, få läka fritt och få luft. Du känner det inte nä...

Ovido - Quiz & Flashcards