Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Bio och nu hemmakväll

Av Emilia - 18 september 2009 22:06

Hallå i stugan!

Fredag kväll, bombnedslag och alldeles, alldeles ensam, fy fan va gött! Om man bortser från bombnedslaget då.

Det har varit full rulle under dagen känns det som, vakna, köpa cigg, fixa iordning sig, spårvagn till stan, apoteket, strosa, prova skor, fika, samtal, bio bestämt, spårvagn hem, byta kläder, spårvagn till stan, hämta biljetter, köpa godis, kolla i affärer, bio, spårvagn till ica, handla, spårvagn hem, nu; lugnet.


Jag och syrran va och kikade på "Sommaren med Göran".

Den va rolig, men Peter Magnusson är väl kanske inte den bästa skådespelaren alla gånger, men det va bara stundtals. Tummen upp iaf.

Dock satt det två idiot brevid mig och prata och kommentera ända från start med reklam och grejjer.

- Nej tack!

Har ni inte lärt er "bio-hyfs"?!

Ska man sitta och prata så kan man lika gärna sitta hemma och kolla på film!

Och om du nu promt vill säga nåt, viska.


Idag har jag dessutom varit ledig från jobbet om ni inte förstod det med tanke på att jag va på bio, det ingår liksom inget fredags-bio-paket i arbetstiden.

Det har i vilket fall varit väldigt skönt, en hel-ledig fredag, lördag och söndag!

Och inget speciellt ska jag göra heller, imorgon ska jag bara vara hemma.

Har allting hemma så jag behöver inte röra mig 1 cm ut ur lägenheten om jag inte vill och det mina damer och herrar känns heeelt underbart!

Fucking fabulous om jag får säga det själv!


Ikväll, då ska jag börja med ett varmt bubbelbad och läsa en bok. Sen förflyttar jag mig till soffan, plockar fram glassen och myser ner mig med en film.


Farväl

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 2 oktober 2009 01:30

Ja, gott folk, idag hämtade jag nycklarna imorgon börjar jag smått att flytta över mitt pick och pack! Ska gå upp i ottan och fixa det sista här, sen ska jag till nya lyan och lämna lite smått och gott för att sedan åka till centralstationen och mö...

Av Emilia - 30 september 2009 01:34

Åh, det är så himla kallt ute! Drömde att det snöade i natt, skulle ju inte förvåna mig om det va helt vitt ute imorgon när jag vaknar. Att rucka på årstiderna är ju ingen nyhet direkt och det är dunderkallt ute, en sekund efter att jag satt fote...

Av Emilia - 28 september 2009 11:35

Ahh, jag blir lite smått galen av allt stök som blir när man flyttpackar, påsar, lådor smågrejer överallt! Lika förvånad blir man varje gång.. - Vad är det här då? När använde jag den egentligen? Ska jag verkligen ha med den? Men det tar sig.. ...

Av Emilia - 27 september 2009 21:12

Vilken härlig söndag jag har haft! Vaknade vid 11, inte bakfull, somnade om, vaknade en vid 12, satte på segemyhr, har legat i sängen precis hela dagen, så himla skönt, ingen stress, inga måsten, bara helt underbart!   Igår va en trevlig kväll,...

Av Emilia - 25 september 2009 20:22

Ett skavsår, svidande, kliande, det gör ont när det stöts emot. Tar man inte hand om det och låter det ta sin tid att läka, trampas det upp gång på gång. Använd ett plåster. Nej, låt det andas, få läka fritt och få luft. Du känner det inte nä...

Ovido - Quiz & Flashcards