Direktlänk till inlägg 26 september 2008

Hurtigt och futtigt

Av Emilia - 26 september 2008 23:23

Nu va det ett tag sen..

Haft en del att stå i.


Veckan har varit bra, jag och J har börjat motionera varje dag. Vi har promenerat. En dag åkte vi till hamnen i Björlanda och gick raska steg och sprang. Mycket skönt. Det har ju varit härligt höstväder med sol :D

Vi har till och med infört ett slags straffsystem om vi inte motionerar varje dag.

Straffsystem går ut på att om vi inte har en bra anledning till att inte kunna gå ut och motionera så får vi ett straff.

Vi har nr från 1- 6, orkar man bara inte så får man slå en tärning och göra något av straffen som vi kommit på.

Än har ingen brutit mot "lagen". Mycket bra.


Jag va och hälsade på T på hennes jobb, det va trevligt. Efteråt satt vi ute å höstmörkret och tog en latte och tjöta. Kallt va det men verkligen värt det.


Annars har det väl inte hänt så mycket.

Nästa vecka flyttar jag! Weeii!


Lönen kom igår.. futtig lön. Men jaja, jag klarar mig väl. Vad ska man göra?


Imorgon är det fest, T ska ha födelsedagsfest, ska bli skoj!

Tidigt imorgon drar jag mig in mot stan för att kika på en present och en outfit kanske, inköpa lite alkohol också.

Får se hur kvällen blir, rolig hoppas jag!


Såg precis på filmen "Säg att du älskar mig". Mycket hemsk film. Stark. Jag grät ett x antal gånger. Men den va bra.


Jag är trött.

Dusch, sova.


Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 2 oktober 2009 01:30

Ja, gott folk, idag hämtade jag nycklarna imorgon börjar jag smått att flytta över mitt pick och pack! Ska gå upp i ottan och fixa det sista här, sen ska jag till nya lyan och lämna lite smått och gott för att sedan åka till centralstationen och mö...

Av Emilia - 30 september 2009 01:34

Åh, det är så himla kallt ute! Drömde att det snöade i natt, skulle ju inte förvåna mig om det va helt vitt ute imorgon när jag vaknar. Att rucka på årstiderna är ju ingen nyhet direkt och det är dunderkallt ute, en sekund efter att jag satt fote...

Av Emilia - 28 september 2009 11:35

Ahh, jag blir lite smått galen av allt stök som blir när man flyttpackar, påsar, lådor smågrejer överallt! Lika förvånad blir man varje gång.. - Vad är det här då? När använde jag den egentligen? Ska jag verkligen ha med den? Men det tar sig.. ...

Av Emilia - 27 september 2009 21:12

Vilken härlig söndag jag har haft! Vaknade vid 11, inte bakfull, somnade om, vaknade en vid 12, satte på segemyhr, har legat i sängen precis hela dagen, så himla skönt, ingen stress, inga måsten, bara helt underbart!   Igår va en trevlig kväll,...

Av Emilia - 25 september 2009 20:22

Ett skavsår, svidande, kliande, det gör ont när det stöts emot. Tar man inte hand om det och låter det ta sin tid att läka, trampas det upp gång på gång. Använd ett plåster. Nej, låt det andas, få läka fritt och få luft. Du känner det inte nä...

Ovido - Quiz & Flashcards