Alla inlägg den 30 september 2009

Av Emilia - 30 september 2009 01:34

Åh, det är så himla kallt ute!

Drömde att det snöade i natt, skulle ju inte förvåna mig om det va helt vitt ute imorgon när jag vaknar.

Att rucka på årstiderna är ju ingen nyhet direkt och det är dunderkallt ute, en sekund efter att jag satt foten utanför väggarna av värme drar min näsa till sig all kyla som en dammsugare.

Emilia med röda mulen. Den blir alldeles iskall och på gränsen till att ramla av, mycket känslig mot kyla.

Och att påpeka att jag har en röd näsa gör folk mer än gärna, men varsågod, jag veet.


Jag är seg och trött nu, borde egentligen packa lite, men tänker att varför inte skutta upp ur sängen lite tidigare än tänkt istället. Då kan jag under natten tina upp och vara pigg på packandet sen, inte vara rädd att ett finger ska gå av för att jag tar i något, stela som små frusna prinskorvar som dom är.

Det är inte mycket kvar nu.

Längtar som bara den!


Jag undrar varför alla konstiga människor ska dra sig till mig..

Jag sitter på spårvagnen, i min egen värld och lyssnar på musik.

Två killar hoppar på med en systemkamera och börjar knäppa kort, tänkte att dom tog på tjejerna framför mig.

- Men nej då, varför skulle dom det?

Välkomna är störa mig, varsågod!

- Ursäkta oss, du ser säkert att vi sitter här och tar kort på dig?

- Mmm..

- Vi tycker bara att du är så himla fin.

Ehh.. what? Ta gärna kort på nån ni inte känner på spårvagnen mitt i natten.

Åh, jag blir så irriterad. Men killar, njut av de undersköna bilderna på mig i mina arbetskläder och röda näsa!

Dra en handtralla också.

Alltid är det nån som ska störa..

Tror jag sätter på mig clownperuken imorgon. Kanske får jag sällskap av Ronald Mcdonald hem?



Ovido - Quiz & Flashcards